Handelsbetingelser

Sælger

Samsø Mel ApS
CVR nr. 34 58 58 57

Gammelløkkevej 8
Brundby
8305 Samsø

info@samsoemel.dk
Tlf. 8659 0146/ 61546907

Betalingsmuligheder

På samsoemel.dk kan der betales med følgende betalingsmidler:

Dankort, Visa Dankort og  MobilePay.

Leveringsbetingelser

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.
Herunder kan du se, hvilke fragtleverandører vi bruger, og hvad det koster:

Postdanmark fra 39.00kr.

Ved køb på over DKK 500,00 tages der ikke et fragtgebyr.

Leveringstiden er 1-3 dage, og vi leverer til hele Danmark.

Fortrydelsesret (hvis du fortryder dit køb)

Da vi sælger levnedsmidler (mel er fødevarer) har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, når du handler på Samsoemel.dk.

Køber du andre produkter, der ikke er levnedsmidler, har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på samsoemel.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare​.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Fødevarer.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, s

  1. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  2. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  3. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Samsømel ApS
Gammelløkkevej 8
Brundby
8305 Samsø

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på samsoemel.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Ida Holst Kristensen på ida@samsoemel.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Denne webshop tester i øjeblikket. Du kan derfor ikke købe varerne endnu Afbryd

0

Your Cart